Lighter life of Henri – Osa 2

Henrin uurastus kun vaan jatkuu! Urheilukertoja kertyy viikkoon tällä hetkellä 5-6 kappaletta, joista puolet ovat lenkkeilyä ja puolet kuntosalitreenejä. Lenkit ovat alle tunnin mittaisia ja kuntosalillakin tehdään töitä siihen tahtiin, että paljoa yli tuntia sielläkään kulu aikaa. Kuntosalilla Henri käy edelleen aamuisin ja lenkit laitetaan milloin mihinkin väleihin muun aikataulun mukaan.

"Vähintään 15 puhdasta toistoa, Henri!"

“Vähintään 15 puhdasta toistoa, Henri!”

Tilannepäivitys

Painoa Henrillä on  tällä hetkellä 103 kiloa, eli painoa on tippunut viime näkemästä kaksi kiloa! Henrin mielestä tulos ei ollut päätä huimaava, mutta Personal Trainer oli aivan eri mieltä! ”Normaali” tahti pudottaa painoa on noin puoli kiloa viikossa, joten kaksi kiloa kahdessa viikossa on aivan erinomainen tulos! Hyvä Henri, jatka tähän malliin!

Personal Trainer tukemaan tavoitteeseenpääsyä

Painonpudotusprojektia tehostaakseen Henri on päättänyt kääntyä Personal Trainerin puoleen. Henri tapaa Personal traineria viisi kertaa ennen kesää 2-4 viikon välein. PT:ltä Henri saa apua niin kuntosaliharjoitteluun kun aerobiseen harjoitteluunkin. Lisäksi yhdessä PT:n kanssa Henrin ruokavaliota viilataan terveellisempään suuntaan, sillä onhan tavoitteena pudottaa ylimääräisiä kiloja.

Ensin paperityöt, sitten treeni! :D

Ensin paperityöt, sitten treeni!

Ensimmäinen Personal Trainer -tapaaminen

Ensimmäisellä tapaamiskerralla Henrille tehtiin uusi kuntosaliohjelma. Kuntosaliohjelma kattaa kaikki kehon päälihasryhmät ja toistaiseksi Henri tekee saman kuntosalitreenin kolme kertaa viikossa. Kuntosaliohjelma on ”aloittelijan kuntosaliohjema”, mutta nimestään huolimatta se ei todellakaan ole helppo. ”Aloittelijan kuntosaliohjelmassa” keskitytään erityisesti puhtaaseen suoritustekniikkaan, jotta treenaaminen on turvallista ja tehokasta ja uudet liikeradat tulevat tutuiksi. Projektin edetessä kuntosaliohjelmaa muokataan tavoitteiden mukaisesti noin 1-2 kuukauden päästä.

PT: "Huomaa, että hauista on treenattu ennekin!"

PT: “Huomaa, että hauista on treenattu ennekin!”

Seuraavaa PT-tapaamista varten Henri pitää ruokapäiväkirjaa vähintään kahden viikon ajan. Ruokapäiväkirjaa analysoidaan yhdessä ja siihen tehdään muutoksia, jotta se tukee Henrin tavoitetta. Muista tsempata Henriä kommentoimalla! Livenä saatat nähdä Henrin aamuvarhain kuntosalin puolella 😉

4 Comments

  • Toni Rautio commented on 13.2.2015

    Hyvältä näyttää! 🙂 Kipu on heikkouden poistumista ruumiista.

  • maarit commented on 13.2.2015

    Nyt sitten kevättä kohden oikeil treeneil, ruokavaliol ja tahdonvoimal, jonka oot jo osoittanut alkumetreilt lähtien… 😀

  • maarit commented on 13.2.2015

    … lisäys edelliseen… muistathan sit et kaupas käyt kävellen tai juosten ja mitä painavammat ostokset, sen parempi. Sitä kutsutaan hyötyliikunnaks 😀

  • Erkki Björklund commented on 14.2.2015

    Hyvä Hemppa! Jatka samaan mallin treenejä niin hyvä tulee 🙂

Comments are closed