SPINNING SISÄPYÖRÄILY SOPII KAIKILLE!

Spinning on helppoa ja tehokasta, ja se sopii kaikille – myös kuntoiluharrastuksen aloittaville! GoGo tarjoaa monia eritasoisia spinning-tunteja, joista voit valita itsellesi sopivimmat. Kunnon kohotessa voit haastaa itsesi ja kokeilla hieman vaativampiakin tunteja!

Spinning® – Mitä se on?

En ole koskaan aikaisemmin käynyt spinning-tunnilla, mitä on odotettavissa?

Jos olet ensikertalainen, Spinning 30 tai Spinning Tutuksi on tunti juuri Sinulle! Tällä tutustumistunnilla opit juuri Sinulle sopivat Spinning®-pyörän säädöt, viisi tunnilla käytettävää ajo-asentoa, oikean polkemistahdin ja -nopeuden sekä paljon, paljon muuta. Ensikertalaisena voit myös osallistua muille spinning-tunneille, kunhan muistat vinkata ohjaajalle että olet ensimmäistä kertaa! Tulethan ajoissa, sillä pyöräpaikat täyttyvät nopeasti. Ennen tunnin alkua voit lämmitellä pyöräillen hyvän musiikin tahdissa ja valmistautua upeaan ja nautinnolliseen liikuntakokemukseen, jota et unohda!

Tuo mukanasi vesipullo ja pyyhe ja muista sammuttaa tunnin ajaksi puhelimen, iPodin ja muut vastaavat elektroniset laitteet. Älä käytä vahvoja hajuvesiä tai hajusteita ennen Spinning®-tuntia, sillä tuoksut vahvistuvat spinningsalin lämmössä ja kuntoilijoiden hikoillessa. Spinning® on ryhmäliikuntaa yksilölle – juuri sinulle!

Pitääkö minun olla huippukunnossa osallistuakseni Spinning®-tunnille?
Kaikenikäiset ja -kuntoiset ihmiset voivat nauttia spinning®-tuntien eduista ja hyödyistä. Voit polkea aivan omaan tahtiisi säädellen sekä vastusta että voimaa Spinning®-ohjaajan kannustaen Sinua samalla omaan huippusuoritukseesi. Hämärä sali poistaa tunteen keskinäisestä kilpailusta ja ainoa, joka Sinun tulee tällä tunnilla suorituksessa ylittää, on itsesi!

Kuinka paljon poltan kaloreita ja kuinka pitkälle poljen Spinning®-tunnin aikana?
Keskimäärin spinning®-tunnilla palaa 500-700 kaloria ja poljettu matka vastaa noin 32-40 km matka-ajoa. Todellinen kulutus ja matka määräytyy oman painosi ja suoritustehosi mukaan.

Mitä minun tulisi syödä ennen Spinning®-tuntia?
Välttyäksesi lihaskrampeilta tunnin aikana suosittelemme veden juomista tasaiseen tahtiin jo kaksi tuntia ennen Spinning®-tunnin alkua. Pieni hiilihydraattipitoinen välipala (pala ruisleipää tai banaani) noin 30 min. ennen tunnin alkua on myös suositeltavaa.

Kasvaako minulle Spinning®-tunnilla massiiviset jalkalihakset?
Ei, vaan eräät maailman kauniimmista sääristä kuuluvat juuri pyöräilijöille! Vaikka harrastaisit kiipeilyä tai olisit pitkänmatkan juoksija, Spinning® on erinomainen harjoitusmuoto kasvattamaan lihasvoimaa sekä polttamaan rasvaa. Eli Spinning®in avulla saat linjakkaat sääret, poltat rasvaa sekä kiihdytät aineenvaihduntaa.

Miten istun pyörän satulassa mukavasti?
Jos pyöräily on Sinulle uusi laji, kestää muutaman tunnin ennen kuin kehosi tottuu pyöräilyasentoon ja satulaan. Pehmustetut pyöräilyshortsit sekä istuinpäälliset lisäävät mukavutta satulassa istumiseen. Voit myös polkiessasi liukua kohti satulan takaosaa, jossa istuminen on miellyttävämpää.

Minkälaiset kengät minulla tulee olla?
Jäykkäpohjaiset pyöräilykengät mahdollistavat voimakkaamman poljinvoiman. Pyöräilykenkien käyttö tuo vakautta polkemiseen ja edistää harjoituksen tehokkuutta, mutta voit aivan hyvin käyttää omia urheilukenkiäsi, kunhan varmistat että nauhat on hyvin sidottu kiinni. Spinning®-pyörien polkimet on varustettu SPD-kiinnikkeillä. Pyöräilykenkien hankkiminen kannattaa, sillä ne tekevät treenistä tehokkaamman ja miellyttävämmän. Etenkin jos käyt tunneilla viikoittain.

Minkälaiset asetukset pyörässä tulee olla?
Aseta pyörän satula siten, että polkimen ollessa ala-asennossa polvesi on hieman koukussa. Satula on oikealla etäisyydellä etutangosta silloin kun käsivartesi ovat luonnollisesti ojentuneina ja kyynärpäät rentoina. Jos olet vasta-alkaja tai sinulla on selkävaivoja, aseta ohjaustanko hieman satulaa korkeammalle. Kun olet kokeneempi pyöräilijä, voit laskea ohjaustankoa alemmas. Ennen kaikkea, tunne istuvasi pyörän päällä mukavassa asennossa!

Valmis elämäsi pyöräilyyn?
Väljät, hyvin hengittävät treenivaatteet, vesipullo, hikipyyhe, kovapohjaiset kengät ja seikkailumieli ovat ainoita, joita tarvitset aloittamiseen. GoGolta löytyy varmasti oikea SPINNING®-tunti sinulle!

Pyöräilyasennosta:

  • Selkä on pyöristyneenä eteenpäin, napaa painetaan kohti selkärankaa
  • Ote tangosta on tukeva mutta EI puristava
  • Niska ja pää ovat vartalon jatkeena, katse suoraan eteenpäin
  • Pidä paino jalkojen päällä, kuitenkin keskivartalon korsetti tiukkana
  • Kyynärpäät aavistuksen koukussa, rintakehä avonainen ja hartiat rentona

GoGossa aidot Johnny G Spinning -tunnit!

Katso GoGo Miehen opetusvideo Spinning-pyörän säätöön

Spinning-tunnit

Spinning-tunnit on jaoteltu värien mukaan, jotta löydät helposti kuntoasi ja tavoitteitasi vastaavat tunnit.

EASYSPINNING ja PINNING 20 Opetellaan pyörien säädöt ja ajoasennot ja tehdään kevyt treeni.

VAIHTELEVUUTTA, ILOA JA HAASTETTA

Siniset tunnit tarjoavat hieman enemmän haastetta ja sopivat jonkin verran harjoitelleille.

SPINNING®  Peruskestävyysharjoitus tasaisella, kevyellä rasituksella noin 65–75 % maksimitehosta. Sopii erityisen hyvin kiinteytykseen ja painonpudotukseen.

SPINNING® 30 Peruskestävyysharjoitus tasaisella, kevyellä rasituksella noin 65–75 % maksimitehosta. Sopii erityisen hyvin kiinteytykseen ja painonpudotukseen.

Uutuus: VOIMA SPINNING®  Lihaskestävyysharjoitus joka poljetaan tasaisesti ja raskaalla kuormituksella. Harjoitteluintensiteetti: noin 75–85 % maksimitehosta. Voimaharjoittelu kehittää lihaksistoa ja hengitys- ja verenkiertoelimistöä, jonka ansiosta harjoittelija tuntee itsensä vahvaksi ja voimakkaaksi kuin kiipeilijä. Kasvattaa sekä henkisiä että fyysisiä voimavaroja.

REIPPAUTTA, ENERGIAA JA SYKEHUIPPUJA

Punaisilla tunneilla poljetaan lujaa ja tehokkaasti!

RPM 45 on Les Mills™:in kehittämä 45 minuutin sisäpyöräilytreeni mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Tunti koostuu vaihtelevasta maastosta; on mäkistä maastoa, tasamaata, vuoristoa, sekä etäisyys- ja aika-ajoja. Tällä tunnilla ylität varmasti itsesi, koska musiikki suorastaan tempaa sinut mukaansa! Samanlailla kuin muilla Les Mills™ -tunneilla tässäkin ohjelma vaihtuu kolmen kuukauden välein. GoGolla on myös RPM30-tunti, jossa poljetaan viisi ensimmäistä kappaletta!

SPINNING 100 Sykehuippuja, hikeä ja vauhdin hurmaa. Loistava intervallitreeni, jossa jalat ja pakarat saavat tehokkaan treenin.

HIIT – HIGH INTENSITY INTERVAL TRAINING

Mustilla HIIT-tunneilla treenataan kovaa ja saadaan tuloksia nopeasti!

Uutuus: LESMILLS SPRINT 30 kovatehoinen intrvallitreeni (HIIT) joka on haastava mutta tekninsesti helppo. SPRINT 30 nostaa harjoittelusi tehot uudelle tasolle.

 

Valitse kotimainen GoGo!

YLI 260 TUNTIA RYHMÄLIIKUNTAA VIIKOITTAIN

GoGon ryhmäliikuntatuntien laajaan valikoimaan kuuluvat kaikki Les Mills™ -konseptin tunnit sekä paljon muita hauskoja, haastavia ja hikoiluttavia tunteja kaikentasoisille liikkujille!

Lue tuntien kuvaukset »

ILMAISET KUNTOSALITUNNIT

GoGo tarjoaa myös runsaasti ohjattuja kuntosalitunteja. Lisäksi saleillamme on kuntosaliohjaaja paikalla auttamassa omassa treenissäsi ilman lisämaksua.

Tutustu kuntosalituntien kuvauksiin »

GOGOLLA TAPAHTUU KOKO AJAN!

Järjestämme kausittain vaihtuvia tapahtumia, kursseja ja pienryhmiä. Kesäkaudella tarjolla on muun muassa paljon erilaisia ulkotunteja ja hauskoja kesäisiä kursseja!

Katso kaikki tapahtumat, kurssit ja ryhmät »