PT Marisa tsemppaa Rikua kohti unelmia

PT:t saavat jatkuvasti upeita tuloksia aikaan asiakkaillaan. Tässä jutussa GoGon PT Marisa Kainulainen kertookin Rikun tarinan, miten tämän tavoitteita kohti ollaan työskennelty!

Liikkuminen elämäntapana

Haastattelin asiakastani, GoGo Liikuntakeskuksen pitkäaikaista jäsentä, ja osin aamuliikkujaa  Riku Lundenia. Sain Rikun asiakkaakseni tammikuussa, jolloin aloimme tehdä töitä liikkuvuuden ja keskivartalon hallinnan eteen. Tavoitteenamme on saada golfpallo lentämään kauemmas ja paremmin sekä lisätä voimaa keskivartaloon niin että myös juoksu kulkee tehokkaammin!

Riku liikkuu keskimäärin viikossa 5-6 kertaa, joskus useamminkin. Juoksua tulee noin 3-4x, saliharjoittelua 2x, liikkuvuus/keskivartalotreenit 1-2x ja lisäksi muita extempore-kertoja kuten spurtteja työmatkoilla ja muita fiilislenkkejä. Kysyessäni levosta, (laskuni mukaan kertoja tosiaan tulee enemmän) saan vastaukseksi hymyn, joka tarkoittaa että mies ei aina ehdi lepäillä. Jahas, tässä siis työnsarkaa minulle! Paasaan levon merkityksestä ja superkompensaatioista sekä palautusaterioista treenin jälkeen. ”Väittelymme” jälkeen pääsemme jonkinlaiseen yhteisymmärryksen asiasta. Pikkuhiljaa saan siis istutettua uusia asioita tälle treenaajalle, vanhakin koira oppii uusia temppuja. Kai se riippuu myös opettajasta. 🙂

Mistä siis ilo, voima, jaksaminen? “Elämäntapa, ilman ei osaisi olla, aamutreenin jälkeinen fiilis, kello vasta 8 ja takana jo hikipisarat. Edessä uusi päivä, kahvikuppi ja päivän työt”…( ja toivottavasti se palauttava välipala myös..) 😀

Maraton-aika paremmaksi!

Maratonille valmistaudutaan pidentämällä juoksulenkkejä (pk-lenkit) ja ylipäätään lisäämällä juoksemista. Juoksuvauhtia tehostetaan ja spurtit kuuluvat ohjelmaan olennaisena osana. Haaveena parantaa aikaa eli juosta alle 3:40. Kyseessä on kolmas maraton ja kaksi edellistä on juostu aikaan 3:49 ja 3:50. Tällä kerralla on harjoittelu ollut suunnitelmallisempaa ja kovempaa kuin aiemmin. Saliohjelmaan tulemme tekemään myös muutoksia. Toistojen määrät pitenevät ja sarjojen osuutta tarkistellaan. Toiminnallisuus kunniaan! Ravinnon osuus/tankkaus taas tulee vasta lähellä itse koitosta.

Golfia tosissaan

Golfia Riku kuvailee harrastavansa vakavasti. Tasoitus on tällä hetkellä 6,8. Lajissa yhdistyy keskittyminen, tekninen ja psyykkinen osaaminen, ulkoilu ja kauniit maisemat. Kaudessa 50-70 kierrosta. Klubikisat kuuluvat ohjelmaan myös ja matkustelun yhteydessä kentät tulevat tutuiksi. Aikaa tähän harrastukseen saa tosiaan kulutettua, minimi aika yleensä 4h/kerta. Tästä siis voimme päätellä, että tämä suomalainen ei kuulu niihin sohvalla makoilijoihin. Ja hyvä niin..niitähän riittääkin jo!

PT-palvelut Rikun vinkkelistä

Personal Trainer-palveluihin Riku on positiivisesti yllättynyt. Aluksi luulo siitä, että vain huonokuntoiset (liikuntaa aloittelevat tai vähän liikkuvat ) tarvitsevat tsempparia/tukea muuttui (onneksi) melko nopeasti. Tämä ”harha” siis vaihtui ajatukseen siitä, että jopa paljon liikkuvat tarvitsevat PT:tä enemmän. PT:n tärkeä tehtävä on luoda uusia ajatuksia ja näkökulmia treenaamiseen, joka helposti ajautuu rutiininomaiseksi toiminnaksi ja ikään kuin laput silmillä sitä toimii saman kaavan mukaan.

Riku sai siis tuloksia dynaamiseen liikkuvuuteen, keskivartalotreeneihinsä ja varmasti myös omien sanojensa mukaan iloa ja tsemppausta, virtaa elämään! Tyytyväinen asiakas siis! Hyvä niin, minä olen erittäin tyytyväinen tähän!

Terveiset

Terveiset kaikille liikkujille ja niille, jotka vielä harkitsevat liikkumista! Laiskuuteen löytyy aina tekosyitä. Luo liikkumisesta elämäntapasi, ei siis kuuria tai mahdottomia tavoitteita. Pienin askelin eteenpäin. ”Kuulostaa helpolta ja niinhän se onkin”!

My GoGo – kerro tarinasi!

Millainen on sinun kuntoiluun tai GoGohun liityvä tarinasi, jonka voisit jakaa muille? Oletko ehkä löytänyt kumppanisi GoGolta, selätitkö selkäkivun tai muun vaivan liikunnalla tai onnistuitko löytämään kuntoilusta hyvän arkirutiinin? Miksi käyt juuri GoGolla, tai mitkä asiat siellä merkitsevät sinulle eniten?

Me haluamme kuulla! Kerro meille tarinasi kuvan kera!

Tarinoista parhaat julkaistaan mm. GoGon blogissa ja niiden kirjoittajille annamme pääsylipun Likkojen lenkkiin la 24.5.2014 (arvo 33€)! Jaamme yhteensä 50 lippua! Tarina voi olla pitkä tai lyhyt, kunhan se kertoo juuri sinusta!

Lähetä tarinasi kuvan kera ti 15.4.2014 mennessä: city@gogo.fi. Ilmoitamme lipun saajille ja parhaiden tarinoiden kirjoittajille henkilökohtaisesti. (Huomioithan, että lähettämällä tarinasi annat GoGolle käyttöoikeuden tarinaasi ja kuvaasi.)

Takaisin

Kommentoi

Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.